MZ ETS 125-150-250

 


De ETS 150

De wens voor een meer sportieve MZ rees eind jaren ’60. Echter de West-Europese importeurs hebben flink moeten lobbyen en druk moeten uitoefenen voordat men daadwerkelijk met de ontwikkeling van de ETS begon.

In 1969 begon de productie. Echter deze productie was duur, veel materialen waren niet voorhanden in de DDR of in andere socialistische staten. Hierdoor moesten de Oost-Duitse constructeurs zich wenden tot het Westen.
Voor een Oost-Duits product in het algemeen en voor MZ in het bijzonder, zijn er maar weinig ETS’en geproduceerd. Een groot deel van de productie werd geëxporteerd naar het Westen. Met als koploper daar West-Duitsland.

Van het type ETS zijn ook een aantal bijzondere modellen geproduceerd. De ETS Escort is in kleine aantal gebouwd. Deze versie was bedoelt als begeleidingsmotor bij het vervoer van belangrijke personen. Verder zijn er nog een aantal ETS off the roads gemaakt. Deze zogenaamde ‘Gelände’ motoren maakten furore in de internationale Six Days trophee

 

 

ETS 125

ETS 150

ETS 250

ETS Eskort

Bouwjaar

1969-1973

1969-1973

1969-1973

1969-1973

Vermogen

10 PK

11,5 PK

19 PK

19 PK

Aantal

4.000 stuks

11.000 stuks

16.275 stuks

60 stuks

Max. Snelheid

100 km/h

105 km/h

130 km/h

120 km/h

 Terug     Terug naar MZ